რატომ არ უნდა მივირთვათ საუზმეზე შვრია

152

ხშირად გვსმენია, რომ საუზმეზე შვრიის მირთმევა კარგი დღის საწინდარია. რა მოხდება თუ მას ყოველ დილით მივირთმევთ?

ინგლისელი, რომლის რაციონშიც ყოველ დღეა სასარგებლო ბურღულეული გიპასუხებთ, რომ ყველაფერი ბრწყინვალედ იქნება. მაგრამ ამ მოსაზრებას ყველა არ ეთანხმება. როგორც ყველა სხვა პროდუქტს, შვრიის ფანტელსაც აქვს უარყოფითი მხარეები.

დადებითი მხარეები

შვრია – რეკორდსმენია ფაფებს შორის ალუმინის, ბორიკის და რკინის შემცველობით. შეიცავ ვიტამინ B ჯგუფს, ბიოტინს. ცილის შემცველობაში მხოლოდ წიწიბურა უსწრებს. გლიკემიური ინდექსისთ 55 ის ბურღულეულებს შორის რეიტინგით ცენტრშია მოთავსებული.

შვრიის ფანტელი შეიცავს ნატურალურ ანტიოქსიანტებს. კალცის და ფოსფორის შემცველობა აუცილებელია ძვლოვანი სისტემის განვითარებისთვის.

ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა, რომ შვრია შეიცავს ისეთ ნივთიერებებს, რომლბიც ამცირებენ ქოლესტერინის წარმოქმნას ორგანიზმში. 3გ შვრიის მირთმევა 8-23% ამცირებს მავნე ქოლესტერინის – ბეტა-გლუკანის წარმოქმნას. შვრია ასევე ეხმარება კუჭ-ნაწლავის სისტემას გამართუად მუშაობაში.

შვრია შეიცავ დიდი რაოდენობით პროტეინს, რაც კუნთოვან მასას განვითარებაში ეხმარება. მის შემცველობაში შემავალი ხოლინი ღვიძლს ეხმარება გამართულად მუშაობაში. ეს ყველაფერი შვრიას იდეალურ საუზმედ აცევს.

უარყოფითი მხარეები

ლობიო, ნოგოზი და ზოგიერთი ბურღულეული შეიცავს ფიტინის მავას, რომელიც ხაელს უშლის თუთიის, მაგნიუმის, რკინის და კალციუმის ათვისებას კუჭ-ნაწლავის სისტემაში. მის გარეშე ორგანიზმს შეუძლია 20% მეტი რკინის და 60% მეტი მაგნიუმის ათვისება. ეს სერიოზული ციფრებია, ალბათ დამეთანხმებით.

ფიტინის მჟავას შვრიის მარცვალშიც შეხვდებით. მაგრამ ეს არ ნიშნავს იმას, რომ მასზე უარი უნდა ვთქვათ. მაგრამ ვისაც აწუხებს ძვლების პრობლემა, მინერალების ცვალებადობის პრობლემა და ოსტეოპოროზი, შვრიის მირთმევა ყოველ დღე არ არის რეკომენდირებლი. ამ ფუძეზე შექმნილი მონო-დიეტებზეც უარი უნდა თქვათ.

შვრიაში ამ მჯავის შემცველობის შემცირების მეთოდიც არსებობს. ამისათვის ფანტელები წინასწარ უნდა დაასველოთ. შეგიძლიათ დაუმატოთ მჟავე გარემო, მაგალითად ლიმონის მძავა ან რამდენიმე კოვზი იოგურტი.

ამიტომაც ყოველთვის უნდა გარეცხოთ ლობიო და ბურღულეული. მათი ნახარში ძალიან კარგად ანაცვლებს კვერცხს, დესერტებშიც და კერძებშიც.

ბოლოს მინდა ვთქვა, რომ არ არსებობს ყველასათვის ერთნაერად სასარგებლო პროდუქტი.

სხვადასხვა კრიტერიუმების გამო, არ შეიძლება პროდუქტზე უარის თქმა, რადგან ასე ჩვენი ორგანიზმი გამოიფიტება.